ANWB kampeerdagen, effectief of niet? 2707
We zijn weer alles aan het bijeenzoeken en klaar maken wegens de beurs in Ouderkerk aan de Amstel, de zgn. ANWB kampeerdagen. Deze doen we niet alleen, maar tegelijk met onze collga’s van Friesland Campings. Het is altijd sfeervol om met elkaar een beurs te draaien en helemaal leuk om ook nog eens mensen verblijd te kunnen maken en te verrassen met een gratis zeilles. Maar wat is het doel dat wij hebben gesteld voor deze beurs? Indien je een doel hebt als ondernemer, dan weet je precies of je wel of niet teleurgesteld kan zijn of in jubbelstemming. Een gesteld doel maakt het ook zoveel makkelijker voor je teamleden. Iedereen weet waar hij naartoe moet werken. De meeste kerels zijn erg doel- en oplossings gericht. Maar de meeste kerels kicken ook op beurzen en TV spots. Kijk mij daar eens staan……. Een wonderlijke combinatie want ik heb zo meer dan eens het gevoel dat de kostbare budgetten lang niet immer worden ingezet op de meest effectieve handelwijze. Eerst moet duidelijk zijn waar je je potentiele gast kan bereiken. En met alle respect denk ik niet dat onze doelgroep, de avontuurlijke vakantieganger, wel gebruik maakt van diensten van de ANWB. De ANWB is nu niet de club die uitblinkt in creatieve acties en innovatieve ideeen. Bij de ANWB consument hebben we toch wel een bepaald beeld, zie je die ook voor je? En dan gaat het eigenlijk al mis, toch? Maar wellicht gloort er toch nog hoop, want in de regio waar de ANWB kampeerdagen wordt georganiseerd verblijven verhoudingsgewijs veel van die avontuurlijke vakantiegangers. En als die nu allemaal af komen op een gezellig gratis dagje uit in de regio en overal en ergens gemakkelijk in de watten worden gelegd, niet verkeerd, toch? Aldus toch komt de doelgroep naar deze beurs. Dan komen we bij de volgende stap, hoe kunnen we onze potentiele gast verrassen. Om interesse te krijgen in deze overprikkelde maatschappij moet je van goede huizen komen om de potentiele gast echt te verrassen, pas dan trek je zijn aandacht. Doen we dat wel met alle acties tijdens de ANWB kampeerdagen? ok daarvan denk ik dat we dat wel doen, we bieden ons een van onze beste producten naast het kamperen aan; de zeillessen voor kinderen! Direct ook een kado waarmee we direct onze positionering kenmerken, kamperen met watersport. Maar om nog even terug te komen op onze doelen, wat willen we bereiken? Naamsbekendheid? of mogelijk meer boekingen? Meer nieuwe gasten? Of, omdat we zo extra bij de ANWB opvallen en wellicht weer een nominatie krijgen voor beste camping? In ieder geval gaan wij voor de nieuwe gasten die onze camping zullen gaan bezoeken. We koersen om zoveel mogelijk potentiele gasten te verleiden om voor onze camping te gaan kiezen. Dat doen we met veel passie, zoals we in heel veel van ons werk heel veel plezier hebben. Maar dat is natuurlijk niet zo verwonderlijk, wij hebben misschien ook wel de leukste baan van de wereld! En mocht je dat zelf willen uitproberen, wie wil er twee weken meelopen met me, ik zal je alles laten zien en beleven van wat het inhoud om je eigen camping te runnen. Diegene die zich het eerste aanmeld met een kort motiverend briefje is mijn “partner” Wees welkom, www.watersportcampingheeg.nl De polletjes
Tags: ANWB kampeerdagen, Friesland

Auteur: artikeltornado.nl
This author has published 3957 articles so far. More info about the author is coming soon.