Maakt u al gebruik van remarketing? Nee? Dan loopt u omzet mis! 5508

7 maart 2014 | Auteur: | Posted in Computers en internet

Met remarketing (retargeting) kunt u bezoekers die uw website hebben bezocht, maar bijvoorbeeld nog geen aankoop hebben gedaan, opnieuw benaderen. Dit kan d.m.v. het tonen van banners aan de bezoeker die op uw website is geweest op andere websites die deze bezoeker bekijkt. In deze banners kunnen door u bijvoorbeeld interessante aanbiedingen getoond worden om deze (potentiële) klanten wederom te benaderen en te stimuleren om een aankoop op uw website of in uw webshop te doen.

Wat is remarkting
Remarketing is het wederom benaderen van potentiële klanten die uw website hebben bezocht. Dit gebeurt door middel van het plaatsen van een cookie (geheel legaal) op de computer van uw bezoeker. Op het moment dat deze bezoekers de volgende dagen surft over het internet zal hij/zij uw advertentie vertoond krijgen.

Voordelen remarketing / retargeting
Bij retargeting heeft een bezoeker reeds aangegeven geinteresseerd te zijn in uw producten/diensten door het bezoek aan uw website. Deze bezoeker is echter nog niet overgegaan tot een conversie. Wellicht door tijdgebrek, prioritering, urgentie of een andere reden. Met remarketing kunt u deze bezoeker op een later tijdstip heel gericht opnieuw benaderen.

De voordelen hiervan zijn:

  • uw producten/diensten opnieuw onder de aandacht bij u potentiële klant
  • naar verhouding goedkoop in vergelijking met reguliere advertentie mogelijkheden
  • enkel bezoekers benaderen die nog geen aankoop hebben gedaan
  • bezoekers die juist wel een aankoop hebben gedaan benaderen met aanverwante producten, zoals ‘cartridges’ bij aankoop van een printer

Tags: retargeting, remarketing


Auteur:

This author has published 3957 articles so far. More info about the author is coming soon.

Geef een reactie